Nowe szczegóły dotyczące Elex – zobaczcie pierwszy gameplay

0
Elex

Nowa gra od tworców Gothic’a

Na trwających targach Gamescom 2016 studio Piranha Bytes udostępniło wyczekiwany gameplay z Elex. Jednak nie takiego wideo się spodziewaliśmy, pozostawia on wiele do życzenia, wielu graczy zwróciło uwagę na bardzo kiepską animację, która przedstawia głównego bohatera. Przypominamy, że jest to bardzo wczesna wersja gry i zanim zobaczymy efekt końcowy, wiele się jeszcze w niej zmieni (miejmy nadzieję).

Podczas udzielanego wywiadu deweloperzy ujawnili wiele nowych, ciekawych szczegółów dotyczących gry Elex. Poniżej zamieszczamy wspominany wywiad oraz wideo :

  • Twórcy gry kładą równy nacisk na walkę w zwarciu oraz starcia dystansowe;
  • Dotrzemy w każde miejsce, które zdołamy zobaczyć. Wszystko dzięki plecakowi odrzutowemu;
  • Mapa Elex będzie półtora razy większa niż w Gothic 3;
  • Inspiracją dla Elex były takie serie jak Wiedźmin, Fallout oraz Mad Max;
  • Jeden ogromny kontynent i brak ekranów ładowania;
  • Taka ciekawostka – w grze będzie papier toaletowy;
  • Wiele różnych zakończeń w zależności od tego, jak graliśmy;
  • Wszystkie główne postacie reagują na podejmowane przez nas wybory. To co zrobimy, ma wpływ nawet na napisy końcowe;
  • Mapa ograniczona przez naturalne ukształtowanie terenu (morze oraz góry);
  • Neutralnie/przyjaźnie nastawieni mieszkańcy będą reagować, jeśli wyciągniemy przy nich broń;
  • Śmierć niektórych postaci może zmienić bieg historii oraz mieć wpływ na questy;
  • Niestety Elex nie zaoferuje wsparcia dla modów;
  • Gra nie pojawi się na konsolach PS3 i Xbox 360;
  • Animacja postaci będzie udoskonalana aż do ostatnich dni pracy nad grą. Deweloperzy tłumaczą, że posiadają mały zespół ludzi, część animacji wykonywana jest techniką motion-capture, część jest projektowana ręcznie przez programistów;
  • W Elex odwiedzimy regiony pustynne oraz pokryte śniegiem;
  • Typowe umiejętności i perki: otwieranie zamków, złodziej kieszonkowy, hakowanie, alchemia… Niektóre będą jednak ograniczone dla wybranych frakcji;
  • Amunicja będzie czymś wyjątkowym w świecie gry. Frakcja Outlaws będzie jednak mogła sama ją wytwarzać;
  • Pancerz będzie zależny od gildii;
  • Nie możesz grać jako kobieta, ale możesz wchodzić w związki z płcią piękną;
  • Elex zapewni dynamiczny system pogody oraz cykl dnia i nocy. Poszczególne regiony będą się odznaczały swoistymi warunkami klimatycznymi;
  • Czas gry wyniesie od 50 do 80 godzin;
  • Pojazdy nie za bardzo pasują do świata gry, zatem nie będzie samochodów czy motocykli;
  • Co najmniej 80 gatunków drzew;
  • System ubioru działa tutaj w zasadzie tak samo jak w seriach Risen/Gothic (głowa, góra, dół, buty, pancerz jako odznaka tożsamości);
  • Postacie niezależne prawdopodobnie nie będą miały swojej rutyny dnia. Po prostu mają stać w określonym miejscu i czekać, aż spełnią swoje zadanie (np. przydzielenie questa);
  • Brak zarządzania zasobami. Nie będziesz musiał jeść/pić/spać by przeżyć;
  • Brak mini-gier;
  • Twórcy nie planują dodatków do Elex.