Kampanie gamingowe w ofercie agencji beloud

0
Rate this post

Branża gamingowa już dawno temu przestała być niszową rozrywką, a gracze to wyjątkowo pożądana grupa potencjalnych klientów, nie dziwi więc, że coraz więcej marek decyduje się wejść ze swoją ofertą właśnie do świata gier. Kampanie gamingowe rządzą się jednak swoimi prawami – tradycyjne formy reklamy tutaj nie działają.

Jak przygotować skuteczną kampanię gamingową?

Celem takiej kampanii jest połączenie danej marki z gamingiem. Promocja w grach ma zwiększyć nie tylko rozpoznawalność, ale i sprzedaż, do czego potrzebne będą kreatywne, nieszablonowe rozwiązania, które przyciągną uwagę graczy. Agencja beloud kładzie duży nacisk na to, aby kampanie uwzględniały specyfikę danego tytułu oraz upodobania jego fanów – reklama powinna zwiększać atrakcyjność gry, a nie ją zakłócać, dlatego działania marketingowe muszą pasować do kontekstu i być spersonalizowane, tak aby graczom łatwiej przyszło identyfikować się z promowaną marką.

Trafne rozpoznanie preferencji grupy graczy pomaga wypromować nawet te produkty, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się z młodą publicznością. Kampanie gamingowe najczęściej obejmują szereg rozmaitych eventów, co pozwala dotrzeć do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów, do tego przewidziane są jeszcze bardzo atrakcyjne nagrody oraz udział w turniejach gamingowych, podczas których jest szansa na zmierzenie się z ulubionym twórcą. W metaverse interakcja jest możliwa w czasie rzeczywistym, co zwiększa zaangażowanie użytkowników, a dzięki odpowiednio dobranym narzędziom dochodzą dodatkowe opcje sprzedażowe – tytuł jest dobierany indywidualnie, do produktu i marki.

Udział influencerów

Znana twarz zwykle bardzo pomaga w promocji marki, i nie inaczej jest w kampaniach gamingowych. Społeczność gamingowa to głównie młodzi ludzie, którzy spędzają sporo czasu w sieci, dlatego agencja beloud stawia na udział popularnych influencerów oraz twórców internetowych – dzięki wysokiej rozpoznawalności wśród graczy, influencerzy są w stanie przyciągnąć mnóstwo nowych uczestników i zwiększają atrakcyjność całego przedsięwzięcia. Influencerzy nie tylko biorą udział w eventach stacjonarnych, ale też pojawiają się na transmisjach online, organizowanych za pośrednictwem np. Twitcha albo YouTube.