Patch 0.8.25 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana – lista zmian

0
Patch-0.8.25-do-GWINT-Wiedźmińska-Gra-Karciana

Nowy patch do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana już niebawem

Nasze rodzime studio CD Projekt RED niebawem opublikuje nową łatkę do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana. Niestety, dokładniejsza data publikacji dodatku nie jest znana, ograniczono się jedynie do informacji, że aktualizacja 0.8.25 będzie dostępna już niebawem na komputery osobiste (PC) oraz konsole Xbox One.

Poniżej prezentujemy listę zmian, które wprowadzi wspomniany update. W liście znajdziemy mnóstwo poprawek dotyczących samej rozgrywki w GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana oraz wiele innych, które skupią się na przykład na balansie.

Patch 0.8.25 do GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana – lista zmian

Rozgrywka – siły i umiejętności kart:

  • Zmiana karty „Czyste Niebo”: od teraz nazywa się ona „Brzask” i w momencie zagrania pozwala usunąć wszystkie efekty pogodowe znajdujące się obecnie na planszy albo zagrać losową brązową jednostkę z twojej talii.
  • Dagon może teraz przywołać „Brzask” (nową wersję karty „Czyste Niebo”).
  • Siła Utopca została zmieniona z 7 na 5.
  • Utopiec jest teraz odporny na Deszcz.
  • Nowa umiejętność Utopca: Przenieś jednostkę przeciwnika (inną niż złota) do rzędu oblężniczego.
  • Siła karty „Feldmarszałek Duda” została zmieniona z 1 na 3 (w obu formach).
  • Siła karty „Obrońca Mahakamu” została zmieniona z 3 na 4.
  • Siła karty „Straż Mahakamska” została zmieniona z 3 na 4.
  • Karta „Straż Mahakamska” od teraz zwiększa siłę jednostek innych niż krasnoludzkie o 3, a krasnoludzkich o 5.
  • Karta „Straż Mahakamska” od teraz jest odporna na efekt Mrozu.
  • „Poroniec” od teraz zostaje na planszy tylko na jedną rundę.
  • Obrażenia zadawane przez kartę „Nithral” zostały zmienione z 1 na 2.
  • „Ocvist” od teraz aktywuje swoją zdolność specjalną po 4 turach (wcześnej po 5).
  • Dodano kategorię „Wampir” karcie „Regis: Wampir Wyższy”.
  • Myrgtabrakke od teraz zadaje odpowiednio 3, 2 i 1 punktów obrażeń (wcześniej było to 2, 1 i 1).
  • Siła karty „Myrgtabrakke” została zmieniona z 5 na 4.
  • „Ekimma” nie może pochłaniać nieodsłoniętych kart zasadzki.
  • „Hemdall” od teraz niszczy kartę „Kambi” i usuwa wszystkie efekty pogodowe.
  • Gracze mogą od teraz wybierać, w którym rzędzie będą pojawiać się „Zwinne” jednostki przywoływane przez inne karty.
  • „Harald Chromy” od teraz zadaje 3 punkty obrażeń osłabionym jednostkom przeciwnika i 2 punkty obrażeń wszystkim pozostałym jednostkom rywala na planszy. „Harald” może też atakować jednostki Złote.
  • „Harald Chromy” nie zadaje już obrażeń nieodsłoniętym kartom zasadzki.
  • Siła karty „Aglais” została zmieniona z 7 na 5.
  • Umiejętność specjalna karty „Barclay Els” teraz wpływa też na karty Złote.
  • Zdolność specjalna karty „Geralt: Igni” od teraz działa, gdy łączna siła jednostek w rzędzie przeciwynym wynosi 20 lub więcej (wcześniej 15).
  • Siła karty „Morkvarg” została zmieniona z 5 na 6.
  • Siła karty „Ciri” została zmieniona z 8 na 6.
  • Siła karty „Birna Bran” została zmieniona z 9 na 8.
  • „Birna Bran” od teraz pozwala podejrzeć 3 karty zamiast 4.
  • „Młody Niedźwiedź” od teraz otrzymuje +1 do siły gdy pojawia się w 2 rundzie i +2 do siły gdy pojawia się w 3 rundzie.
  • Siła karty „Ele’yas” została zmieniona z 3 na 4.
  • Umiejętność specjalna karty „Aelirenn” uległa zmianie na następującą: dodaj +1 do siły wszystkch Elfów, zagraj z talii jeśli 5 lub więcej Elfów znajduje się po twojej stronie planszy.
  • „Gryf” może od teraz przenosić z cmentarza przeciwnika nie tylko jednostki, ale również Karty Specjalne.
  • Zmiana dotycząca efektów pogodowych: Jeżeli Złota jednostka znajdująca się pod wpływem Pogody zostanie zmieniona w jednostkę Srebrną/Brązową, jej siła zostanie zmniejszona do 1 punktu (z wyjątkiem kart odpornych na dany efekt pogodowy).
  • „Caranthir” jest od teraz odporny na Mróz.
  • „Imlerith” jest od teraz odporny na Mróz.
  • „Duch Lasu” jest od teraz odporny na Mgłę.
  • „Władca Undvik” jest od teraz odporny na Mróz.
  • Jednostki, które mają 0 punktów siły, nie powinny aktywować już swoich zdolności specjalnych.
  • Karta „Trzęsienie Ziemi Stammelforda” od teraz zadaje 2 punkty obrażeń po obu stronach planszy.
  • Siła karty „Havekarski Medyk” została zmieniona z 1 na 2.
  • Karta „Róg Dowódcy” od teraz zostaje usunięta z gry po zagraniu.
  • Karta „Płotka” od teraz nie jest już zagrywana automatycznie, gdy zostanie zagrana Złota Karta.
  • Karta „Płotka” od teraz będzie wchodzić do gry tylko i wyłącznie w momencie, gdy posiadający ją w swojej talii gracz zagra Złotą kartę.
  • Siła karty „Shani” została zmieniona z 4 na 3.
  • Siła karty „Odrin” została zmieniona z 5 na 4.
  • Siła karty „Książę Stennis” została zmieniona z 7 na 8.
  • Siła karty „Priscilla” została zmieniona z 1 na 2.
  • Obrażenia zadawane przez kartę „Wzmocniony Trebusz” wynoszą teraz 2 (wcześniej 1).
  • Odliczanie do uruchomienia zdolności specjalnej karty „Wzmocniony Trebusz” zostało zmienione z 2 na 3 tury.
  • Siła karty „Wzmocniona Balista” została zmieniona z 4 na 6.
  • Siła karty „Trebusz” została zmianiona z 3 na 4.
  • Siła karty „Gaunter O’Dimm” została zmieniona z 5 na 6.
  • Siła karty „Golem” została zmieniona z 5 na 6.
  • Siła karty „Wojownik Dzikiego Gonu” została zmieniona z 4 na 5.
  • Obrażenia zadawane przez kartę „Radovid” wynoszą teraz 8 (wcześniej 10).
  • Siła karty „Myszowór” została zmieniona z 7 na 6.
  • Siła karty „Draig Bon-Dhu” została zmieniona z 2 na 4.
  • Karta „Draig Bon-Dhu” od teraz dodaje +1 do bazowej siły jednostek znajdujących się na cmentarzu (wcześniej dodawała +2 do ich obecnej siły).
  • Siła karty „Nithral” została zmieniona z 7 na 6.
  • Siła karty „Havekarskie Wsparcie” została zmieniona z 2 na 3.
  • Umiejętność specjalna karty „Havekarskie Wsparcie” od teraz działa tylko po zagraniu lojalnych Kart Specjalnych.
  • Umiejętność specjalna karty „Havekarskie Wsparcie” od teraz reaguje tylko raz na kartę „Aeromancja”.
  • Efekty pogodowe działają od teraz poprawnie na kartę „Havekarskie Wsparcie”.
  • Siła karty „Awangarda Vrihedd” została zmieniona z 4 na 6.
  • Siła karty „Brygada Vrihedd” została zmieniona z 7 na 8.
  • Siła karty „Kapitan Piratów Klanu Dimun” została zmieniona z 1 na 3.
  • Umiejętność specjalna karty „Kapitan Piratów Klanu Dimun” teraz zwiększa siłę karty o 2 (wcześniej 3).
  • Siła karty „Drakkar Bojowy” została zmieniona z 3 na 5.
  • Siła karty „Zdziczały Niedźwiedź” została zmienione z 5 na 3.
  • Siła karty „Zoltan: Trener” została zmieniona z 7 na 6.
  • Karta „Isengrim Faoiltiarna” od teraz przywołuje 2 jednostki Neofitów Scoia’tael za każdym razem, gdy zagrywasz Kartę Specjalną.
  • Król Bran od teraz dodaje +2 do siły bazowej każdej jednostki, którą odrzuca.
  • Umiejętność specjalna karty „Jaskier” od teraz dodaje +2 do siły wszystkich jednostek innych niż złote, gdy te pojawiają się na planszy.
  • Siła karty „Jaskier” została zmieniona z 1 na 4.
  • Umiejętność frakcyjna potworów nie działa już na jednostki, które są pod wpływem „Przypływu Adrenaliny”.
  • „Skjall” jest od teraz kartą „Zwinną”.
  • Zmiany w mechaniźmie „Nobilitacji”: zmiana jednostek w karty Złote nie ustawia już ich obecnej siły jako nowej siły bazowej. Ponadto, nobilitowana jednostka powróci do swojej oryginalnej wersji kolorystycznej gdy zostanie zniszczona, lub po zakończeniu obecnej rundy. W momencie odesłania takiej jednostki na cmentarz, zarówno status karty Złotej jak i wszelkie posiadane przez nią wzmocnienia zostają usunięte.
  • Kopie jednostek lub jednostki pojawiające się dzięki innym jednostkom od teraz zawsze będą pojawiać się w tym samym rzędzie, w którym znajduje się oryginalna jednostka.
  • Siła karty „Filippa” została zmieniona z 12 na 10.
  • Zmiana w działaniu efektów pogodowych: jeżeli jednostka zostaje przesunięta z rzędu, na który oddziałuje pogoda, jej wartość zmienia się zgodnie z zasadami usunięcia efektów pogodowych.
  • Kopie karty, pojawiające się w rzędzie, na który ma wpływ pogoda, będą od teraz miały zmniejszoną wartość siły.
  • Siła karty „Krasnoludzki Najemnik” została zmieniona z 2 na 3.
  • Rzadkość kart „Wściekły Wilk”, „Eredin” i „Ogar Dzikiego Gonu” została zmieniona na „Epicką”.
  • Umiejętność specjalna Redańskiej Elity została usunięta ze względów technicznych. Siła jednoski została zmienione z 4 na 6.
  • Dodano nową kategorię, „Nieustępliwe” — jednostki posiadające tę kategorię nie mogą zostać usunięte z planszy z powrotem do ręki gracza (na przykład używając Atrapy, Eithne, czy Milvy).
  • Karty „Operator” i „Regis” są od teraz posiadają kategorię „Nieustępliwa”.
  • Po zniszczeniu, karta „Operator” zostaje usunięta z gry.
  • Karta „Janek” posiada teraz kategorię „Nieustępliwa” i po zniszczeniu zostaje usunięta z gry.
  • Karta „Janek” nie sprawia już, że wraca do nas taka sama karta.
  • Karta „Starożytny Mglak” od teraz poprawnie zostaje usunięta z planszy zanim zostanie wzmocniona, gdy jej siła wynosi 0 na koniec tury.
  • Karta „Klucznik” nie posiada już kategorii „Medyk”.
  • Karty „Atrapa” i „Dar Natury” po zagraniu zostają od teraz usunięte z gry.
  • Karta „Żywiołak Ziemi” od teraz przywołuje 3 „Mniejsze Żywiołaki Ziemi” gdy zostaje usunięta z planszy.
  • Karty „Margarita Laux-Antille” i „Ves” zostają teraz poprawnie kwalifikowane jako jednostki nobilitowane.
  • Karta „Milva” nie może już wybierać siebie jako cel, gdy jest kartą Srebrną.
  • Zdolność specjalna karty „Sabrina” teraz aktywuje się tylko w momencie, gdy karta trafia na cmentarz.
  • Karta „Zdziczały Niedźwiedź” od teraz prawidłowo niszczy karty, nim te uruchomią swoje zdolności specjalne.
  • Karta „Wieloryb z Jaskinii Snów” jest teraz odporna na wszelkie efekty pogodowe.
  • Siła karty „Ciężka Jazda Burej Chorągwi” została zmieniona z 4 na 5, a jej nobilitacja będzie działać przed efektem pożogi wywołanym przez kartę „Villentretenmerth”.
  • Priorytety umiejętności części kart zostały zmienione.
  • Kategoria „Medyk” otrzymała nową nazwę: „Nieuleczalne”. Karty z tą kategorią nie mogą zostać wskrzeszone.
  • Karty „Nenneke”, „Shani”, oraz „Kłobuk” należą od teraz do kategorii „Nieuleczalne”.
  • Karty „Maszyna Oblężnicza” nie będą już wzmacniać się nawazjem w niektórych sytuacjach, gdy ich zdrowie wynosi „0”.
  • Karta „Odnowa” od teraz dodaje +2 do bazowej siły jednostki na cmentarzu zanim ta zostanie wskrzeszona.
  • Umiejętność karty „Wskrzeszony Skjall” ma teraz wyższy priorytet.
  • Umiejętność specjalna karty „Lugos Szalony” uruchamia się teraz po 2 turach.
  • Karta „Drakkar Bojowy” od teraz poprawnie rozpoznaje odrzucenie karty „Morkvarg”.
  • Karta „Kapitan Piratów Klanu Dimun” od teraz poprawnie rozpoznaje odrzucenie karty „Harcownik Klanu An Craite”.
  • Karta „Drakkar Bojowy” teraz poprawnie rozpoznaje odrzucenie karty „Harcownik Klanu An Craite”.
  • Karta „Saperzy Vrihedd” od teraz nie powinna uruchamiać swojej zdolności, gdy jej siła wynosi 0.
  • Umiejętność specjalna karty „Baba Cmentarna” uruchamia się teraz po 2 turach.
  • Siła karty „Baba Cmentarna” została zmieniona z 1 na 2.
  • Siła karty „Elfi Tancerz Ostrzy” została zmieniona z 2 na 4.
  • Siła karty „Zbrojmistrz Klanu Tordarroch” została zmieniona z 4 na 5.

Poprawy balansu

  • Naprawiono problemy z grą pojawiające się w momencie, gdy umiejętność frakcyjna Scoia’tael nie została użyta w przeznaczonym na to między rundami czasie.
  • Dodano możliwość skalowania interfejsu użytkownika na konsoli XBOX ONE.
  • Naprawiono problem, który powodował, że „Pułapka Zapalająca” przywoływała tylko 1 Neofitę Scioa’tael zamiast 2, lub nie przywoływała ich wcale.
  • Naprawiono problem, który podowował, że przycisk „Ukryj Karty” czasem wymieniał jedną z kart.
  • Używanie funkcji przewijania w głównym menu jest teraz możliwe.
  • Przycisk „Anuluj”, pojawiający się w momencie, gdy zostanie zagrana karta zadająca obrażenia, został usunięty z interfejsu użytkownika.
  • Efekty wizualne nie będą już podpowiadać jakie karty przeciwnik ma w ręku/na cmentarzu.
  • Naprawiono problem, który powodował, że gra blokowała się w niektórych sytuacjach podczas tworzenia talii.
  • Naprawiono problem z brakiem dźwięku przy zagraniu karty „Róg Dowódcy”.
  • Naprawiono problem, który powodował, że karta „Ele’yas” nie była wzmacniania, gdy karta „Neofita Scoia’tael” była usuwana z planszy zaraz po jej zagraniu.
  • Naprawiono problemy z priorytetem umiejętności karty „Shani”.
  • Naprawiono problem z poprawnym działaniem umiejętności specjalnej karty „Topornik Klanu Tuirseach” pod wpływem pogody.
  • Naprawiono problem związany z prawidłowym funkcjonowaniem Medyków oraz efektów pogodowych.
  • Naprawiono problem, który powodował, że karta „Bojowy Drakkar” wciąż zadawała obrażenia po tym, jak jej siła została zmniejszona do 0.

Mniejsze poprawki:

  • Karta Ciri ma teraz przypisanego poprawnego autora (Anna Podedworna).
  • Karta „Zbrojmistrz Klanu Tordarroch” ma teraz poprawny opis w wersji niemieckiej.
  • Karta „Lodowy Gigant” ma teraz poprawny opis w wersji polskiej.
  • Karta „Olbrzymi Krabopająk” ma teraz poprawny opis w wersji polskiej.
  • Poprawiono opis karty „Priscilla” — dodano informację o tym, że jej zdolność specjalna może dobierać wszystkie karty, nie tylko jednostki.
  • Poprawiono mechanikę przewijania kart przy pierwszym rozdaniu.
  • Poprawiono rosyjski font, eliminując w ten sposób niektóre błędy.
  • Wprowadzono rozmaite poprawki w opisach kart (literówki, interpunkcja, itp.)